Podłączanie USB od obudowy - problem

Autor: Łukasz <dzieciolek_at_op.pl>
Data: Sat 02 Sep 2006 - 19:56:45 MET DST

Witam, mam problem z podłączeniem USB, moja płyta głowna epox 8k9ai ma
10 pinów, natomiast kabel dostarczony wraz z obudową 9pinów+jeden
zaślepiony. Rozmieszczenie pinów na płycie:

1 VCC 6 Ground
2 -Data 7 Ground
3 +Data 8 +Data
4 Ground 9 -Data
5 Ground 10 VCC

Gdzieś na forum ktoś radził wyciąć jedną nóżkę, domyślam się że 5 albo
6, ale czy ta operacja jest na 100% skuteczna i czy nic przez to nie
uszkodze?
Z kolei na innym forum wyczytałem, że są 2 rożne standardy
rozmieszczenia pinów, i że być może kabel ten nie będzie pasował czy to
prawda?

--
Pozdro Łukasz