Re: Podzial HDD 320GB na partycje

Autor: Radek D <radek997_at_poczta.onet.pl>
Data: Sat 02 Sep 2006 - 09:59:02 MET DST

>> System - 10GB ntfs
Ja bym dał

>> Plik wymiany 2GB (FAT16)
Można spróbować choć ideałem było by umieszczenie jej na innym dysku.

Tu chyba Fat32 nie da rady zrobić 200GB partycji ? Lepiej na NTFS.

Tu bym się w sumie zastanowił czy nie lepsza by była taka partycja gdzie
pliki źródłowe i końcowe będą na jednej partycji.
Jeśli będziesz puźniej przegrywał materiał na VHS to będziesz to robił chyba
z materiału najmniej skompresowanego (czyli DV) a tu potrzeba 13GB/h.
Więc ja bym zrobił powiedzmy 250GB partycję na której trzymałbym wszystko
związane z obróbką filmów.
Z własnego doświadczenia wiem, że nie warto przesadzać z ilością partycji bo
puźniej żeby coś upchnąć to jest żonglerka plikami po partycjach.

Tu cały czas nurtuje mnie to czy nie lepiej by było zamiast 2 GB partycji na
plik wymiany
na Fat16 nie zrobić 4-5 GB partycji na Fat32 i tam wrzucić z 1,5 GB plik
wymiany,
Temp i Temporary Internet Files z Windowsa i tempy z programów.
Wszystko ładnie na jednej partycji wszystkie pliki, które często ulegają
zmianie - bez bałaganu.
I nie robił bym osobnej partycji na programy.

Czyli można by zrobić tak:
20-25GB system i programy (i gry)
30GB - inne pliki (filmy, mp3 itp.)
albo np. 2x2GB jako tempy na FAT16 lub jeden 4-5GB na Fat32
całą resztę jakieś 230-240GB na materiały video

PS. Ktoś wie jaka jest różnica wydajności na takiej partycji Temp na Fat16
pomiędzy taką na Fat32.