Re: Jaki cichy i niedrogi zasilacz?

Autor: leo <lew666_at_op.pl>
Data: Thu 31 Aug 2006 - 14:29:05 MET DST

Bazyl wrote:

> Po zmaganiach przy zakupie laptopa nadszedł czas na zakup zasilacza do
> kompa stacjonarnego. Potrzebuję jak najcichszego i w miarę przystępnego
> cenowo sprzętu. Komputer ma pracować (bardzo rzadko, ale jednak) w
> pokoju, w którym ucina sobie południowe drzemki, mój 8-o miesięczny syn.
> Zasilacz, którego używałem do tej pory wyje jak opętany i nie pomagają
> mu doraźne czyszczenia i inne sposoby reanimacji. Wyje, co za tym idzie
> może obudzić ;( . Co do sprzętu w obudowie, myślę, że 350W powinno
> wystarczyć. Płyta to jakiś Gigabyte pod Athlona XP 1,7. Dziekuję za
> [...]

Zainteresuj się np. FSP-350THA-P - swego czasu można go było dostać na
Allegro w okolicach 80 PLN (leżak magazynowy, nieużywany, z 2-letnią
gwarancją) + 10 PLN za przejściówkę 24pin -> 20pin ATX. Jest on
niezwykle cichy przy małym/średnim obciążeniu (czyli w zwykłym
desktopie), nawet bez żadnych przeróbek, wymiany wentylatorów itp.
Niektórzy porównują go z np. Taganem. Wyraźnie mniej słyszalny od
uznawanych za dość ciche modeli FSP/Fortron z dużym wentylatorem 120 mm
(używałem kilku różnych 300-350W tego typu konstrukcji). Niewiele
głośniejsze (troszkę "agresywniej" zestrojony termistor) są również
/nowsze/ PSU Delta 350W z 80mm wentylator np. z serii DPS-350AB. Można
je było swego czasu "dorwać" jeszcze taniej niż FSP, również leżaki z
2-letnią gwarancją.

Pozdrawiam