Re: [RAID]Da sie takie cos zrobic?

Autor: FriendOnet <f_r_i_e_n_d_KaSuJ_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 30 Aug 2006 - 12:38:34 MET DST

news:3852de.dnv.ln@kwinto.prv...
> Użytkownik "Mariusze" <f_r_i_e_n_d_kasuj@poczta.onet.pl> napisał w
> wiadomości news:ed23b4$tch$1@news.onet.pl...

> [...]
>
> Troszkę OT: postaw sobie system na partycji 8 GB bez RAID i rób często
> (codziennie) jej obraz zapisując go na osobnym nośniku*. To tyle w kwestii
> zabezpieczenia systemu. Natomiast na RAID 5 trzymaj tylko jakieś ważne
dane,
> które muszą przetrwać ewentualną awarię któregoś z dysków. Choć lojalnie
> muszę Cię uprzedzić, że wcale nie jest pewne, że macierz przeżyje...

> [...]

OT toto nie jest sądzę,
rozważam konkretną możliwość niezależnie od systemów potem instalowanych.
Gdyby ktos był pewny czy można na tym samym hardware zmontować jednocześnie
RAID 0 i 5 to mółbym sobie kontynuować rozważania na temat gdzie system a
gdzie backup.

Drive Snapshot może dobry, ale kłopot przy odtwarzaniu z NTFS (jeszcze
doczytam).
Podoba mi się wersja ze stripem po 8 GB przez 3 dyski, jedno takie na
system, drugie na toolsy, reszta z każdego dysku jako normalna partycja.
Backup z BOOTCD 2x razy na różne partycje i powinno wystarczyć.

Męczy mnie jednak moje pytanie, wolałbym zamiast 3 partycji mieć jedną
zabezpieczoną, chyba że podpiąć wszystko pod katalog główny ale to są dlasze
indywidualne roważania.

POzdr. Mariusz.