Jak podlaczyc napedy?

Autor: syrokomla <przemyslaw.stefanowski_at_rondo.com.pl>
Data: Wed 30 Aug 2006 - 11:49:54 MET DST

Witam,
Pytanie troche wstydliwe, ale nie moge sobie z tym poradzic od paru dni. Mam
plyte Asus P5LD2. Tak ona wyglada:
http://www.benchmark.pl/r.php?file=http://www.benchmark.pl/artykuly/recenzje/plyty_dla_PentiumD/ASUS_P5LD2.html
Nie moge do niej prawidlowo podlaczyc napedow, a konkretnie hdd caviar 80 gb
(nie pomne nazwy modelu) i nagrywarke dvd litka 832. Na plycie sa trzy
zlacza:
jedno niebieskie IDE i dwa czerwone E-IDE, primary i secondary. Po wielu
probach udalo mi sie ruszyc, gdy oba napedy powiesilem na jednej tasmie i
wpialem do zlacza IDE (niebieskie). Mam wrazenie, ze system jednak zamula,
zwlaszcza przy bootowaniu i ladowaniu systemu (XP sp2 Home). W necie
znalazlem sporo opinii zeby nie wieszac razem, zreszta Asus dolozyl do plyty
dwie oddzielne tasmy z napisami HDD i CD-ROM, co chyba sugeruje, ze maja byc
oddzielnie. No to wpialem oddzielnie do tych czerownych e-ide (hdd na
prmiary, dvd na sec). Problem polaga na koszmarnie dlugim czasie startu.
Przy bootowaniu najpierw dlugo wywala komunikat ze robi "ide scan" i szuka,
szuka. Wreszcie znajduje, a potem ekran startowy sciemnia sie, wisi z trzy
minuty i nagle wszystko startuje. Dalej dziala ok. Jak tego sie pozbyc? Czy
cos sie ustawie w biosie (AMI)? A moze cos popieprzylem ze zworkami? Jak
powinien wygladac prawidlowy config zworek?
Prosze o porade.
pozdrawiam
syrokomla