Re: Jak zainstalować system na lapie (TP 600E) nie mając napędu DVD ?

Autor: Pawel Andziak <ganda_at_ganda.pl>
Data: Wed 30 Aug 2006 - 11:22:54 MET DST

> Znajomość z Mandrakiem zakończyłem na wersji 7.2 :-) Teraz to chyba się
> nazywa Mandriva
> Od wersji 9.0 "ćwiczę" SUSE.

oba jakies zbyt piekne, proste i windowsowe...

> Nowicjuszom polecam najnowsze Ubuntu 6.06. Ściągnij obraz iso z netu, to
> jest tylko 1 CD. Po uruchomieniu systemu w trybie Live masz na pulpicie
> opcję instalacji i dociągasz sobie z serwera dokładnie to co chcesz mieć na
> swoim komputerze. http://releases.ubuntu.com/

nie uwazam sie juz za nowicjusza, a korzystam z kubuntu 6.06 (bo nie
lubie gnome ;]). system bardzo fajny. genialny system zarzadzanie
pakietami (z debiana). natomiast jak kazdy ma swoje wady:

- trzeba miec stale lacze (po instalacji sciaga sie czasem kilkaset mega
updatow + oprogramowanie, ktore chcesz doinstalowac)
- nie jest jakis super szybki (z gentoo nie ma co porownywac ;])
- sa problemy z kompilacja oprogramowania. trzeba dolozyc od cholery
dodatkowych pakietow, a i tak sie potrafi cos nie skompilowac, bo czegos
brakuje.
- trzeba wiedziec czego sie oczekuje przy instalacji oprogramowania, bo
poszczegolne czescia aplikacji moga sie znajdowac w oddzielnych paczkach.

poza tym system bardzo wdzieczny i fajny w administracji, i codziennym
użyciu.

--
ganda