Re: monitor piszczy !!

Autor: Gargamel <delKichote_WYTNIJ_TO__at_gazeta.pl>
Data: Wed 30 Aug 2006 - 11:20:18 MET DST

<alcorm@gazeta.pl> w wiadomości
<news:1156506608.076056.282290@75g2000cwc.googlegroups.com> napisał/a:

> Rada: znaleźć która to cewka, sprawdzić przy WYŁĄCZONYM napięciu
> czy nie ruszają sie przewody, jak tak to polać jakimś superglue.

> PS: To co piszę to wyszperane w sieci wskazówki. U mnie pomogło (5
> letni AOC 17'' GL).

Dzięki za wskazówkę, zmotywowało mnie to do poszukiwań.
Niestety w moim przypadku to nie cewka - z układu scalonego wystaje jakiś
drut, jest "wtopiony" w coś w kształcie białej kostki z jakiejś masy ni to
plastik ni coś, z jej drugiej strony wychodzi podobny drut i po metalowym
"rusztowaniu", w którym jest osadzona ta kostka, wchodzi w płytę układu
scalonego. Całość wygląda jak mała biała wieżyczka wystająca z płyty.
Nie bardzo jest co tam zalewać klejem, zamknięta konstrukcja.

Sprawdzałem przy włączonym monitorze (wszystkie ruchome cewki przedtem
pozalewałem superglue i nie pomogło), to ten element tak "sieje" piskiem i
"świergoleniem" - sprawdzałem empirycznie kawałkiem patyka :), po postukaniu
w to "coś" piszczenie ustawało. No to przywaliłem mu po wyłączeniu monitora
parę razy tym patykiem mocniej, przestało piszczeć (na razie). Jak znów
zacznie, to może jeśli "elektronikom" z rtv pokażę palcem, co konkretnie się
psuje, to może będą w stanie coś z tym zrobić...

--
Pozdrawiam,
  Gargamel