Płyta P4XFCU od Optimusa

Autor: tom <adres_w_tresci>
Data: Tue 29 Aug 2006 - 19:27:28 MET DST

Witam,

Komputer z ta płytą i procesorem Pentium 4 2.4 GHz pod XP SP2
wiesza sie w roznych odstepach czasu od momentu uruchomienia.
Moduł informacyjny Sisoft Sandry od płyty głownej informuje na dole
podajac tipsy ze PCI (44Mhz) ISA i DMA bus speed sa zbyt wysokie
i zeby je zmniejszyc. To co podaje Sandra z tymi przekroczeniami
czestotliwosci wymienionych szyn jest moim jedynym jakby
konkretnym powodem tych zwieszek systemu - czyli hardware jest
podkrecony-przekrecony wynikało by.

Tylko teraz jak zmniejszyc PCI BUS speed ? W biosie mam 133/33
czyli jakby ok. Sandra podaje tez FSB procesora 4x133 a nie znalazłem
procesora pentium 4 2.4 GHz ktory ma FSB 533? Pentium 4 2.4 GHz to
widzialem z maksymalnym FSB 400. W biosie tej plyty nie moge zmienic
FSB ze 133 na 100 bo 133 to minimum a maks to 200. Dodam ze ten
komputer to kupiony składak. Z tej mojej opowiesci wynikało by ze procesor
wlozony jest za słaby do plyty. W biosie nie mozna zmenic mnoznika jest
ustalany
automatycznie i jest ustawienie 18x133 tylko skad te informacje w sandrze ze
niektore szyny maja zbyt wysoka czestotliwiość?

Moze ktos zna inny powod tych zwieszek? Pamieć wygląda na dobra,
plyta jest w HCL moze nie dokladnie ten sam model ale z rodziny inna plyta
jest
w HCL jest. Zrobilem upgrade biosu.