Startowy dysk SATA, jak przeniść na kontroler PCI

Autor: Darek Kotarba <dkotarba_at_gazeta.pl>
Data: Tue 29 Aug 2006 - 18:28:13 MET DST

Witam.

Mam dysk startowy, który jest podłączony do gniazda na płycie.
Chciałbym go podłączyć do kontrolera w gdzieździe PCI.
Ustawiłem w biosie, że boot ma być z tego dysku.
System zaczyna startować z tego dysku, ale po kilku sekunach jest
restart systemu. I tak w kółko.

Czy za ten restart odpowiada fakt, że w systemie brak jest sterownika do
karty SATA w PCI ?
Jeżeli wystarczy tylko zainstalować sterownik to fajnie, ale jeżeli nie
to co jeszcze mam zrobić.

Dysk startowy chcę przenieść do kontrolera na PCI, ponieważ złącza na
płycie posłużą mi to wstawienia tam dwóch innych dysków, z których
zrobię raid.
Na razie w żaden sposób nie mogę utworzyć raida używając kontrolera PCI,
bo nawet nie mogę się dostać do biosu tego kontrolera, a system nie
przyjmuje sterownika raid do tej karty. To tak, aby wyjaśnić moje dziwne
próby.

Dzięki.
Darek Kotarba