Re: Dysk Twardy - nie wykrywa go BIOS ? Why?

Autor: JoteR <joter_at_pf.pl>
Data: Mon 28 Aug 2006 - 23:40:57 MET DST

"Black" <ciec.man@gmail.com> napisał:

> Nabylem dysk twary Seagate ATA, 40GB.

Napisz od razu, czy na Allegro względnie innym tego typu złomowisku. Odpowiedź
twierdząca pozbawi Cię złudzeń, a próbującym Ci pomóc oszczędzi czasu.
Dodatkowy kontroler (tak tak, wiem, host, ale consuetudo altera natura est)
mógłby Ci pomóc, gdybyś
a) miał sprawny dysk
b) problemem byłaby niemożność wykrycia prawidłowo pojemności przez BIOS
c) kontroler (tak, tak, wiem) na płycie nie obsługiwałby trybów ATA-5/6
Co do punktu a), to 100% pewności będziesz miał po podłączeniu go do
sprawdzonej płyty, której kontroler (dobra, dobra) został sprawdzony w
warunkach bojowych z dyskami większymi od 30 GB. Punkt b) możesz sprawdzić
zakładając zworkę ograniczającą pojemność do 32 GiB, co już Ci tu
podpowiedziano. Punkt c) załatwia Ci płyta (UDMA/66), ty masz tylko zadbać,
aby taśma była 80-żyłowa i sprawna.
Co do USB, to jeśli producent płyty nie podaje jawnie iż jest 2.0, to na 99,9%
jest 1.x, co wynika zresztą z chipsetu i metryki płyty (ostatni BIOS z
kwietnia 2000 roku, więc płyta pewnie z 1999 r.).
Reasumując, nie pchaj się w żadne dodatkowe koszta typu ten, no... IDE na
karcie czy kontroler(?)+ obudowa USB 2.0, do czasu przeprowadzenia próby z pkt
a).

JoteR