Epox 8K9AI nie lubi się z athlonem 2000+

Autor: BrunoN <brunon99_at_MIELONKA.o2.pl>
Data: Mon 28 Aug 2006 - 12:13:02 MET DST

Witam,

Athlon XP 2000+ (na rdzeniu palomino) włożony w płytę EPOX 8K9AI z KT400
za nic w świecie nie daje się kulturalnie skonfigurować ("kulturalnie" w
znaczeniu np. 133Mhz x 12,5). Każda próba ustawienia FSB innego niż
100Mhz (daje się ustawić tylko 100Mhz x 12,5, trochę mało fajnie) kończy
się martwym zwisem. Co ciekawe, po takim zwisie i twardym resecie system
wstaje z ustawionymi prawidłowymi parametrami plus komunikatem, że w
biosie są złe ustawienia zegara i żeby poprawić. Do następnego restaru,
przy którym się wiesza itd. Zapięcie zworki na sztywne 133Mhz też
powoduje, że system ani kwiknie.

Bios mam najnowszy jaki wisi na stronie Epoxa, płyta chyba też nie jest
trefna, bo z Bartonem 2500+ sobie chodziła bez problemu. Powyższy 2000+
też zresztą był sprawdzany w innej płycie z KT400 (MSI KT4V) i też było
OK. Zasilacz jest IMO ok, bo to Chieftec 360W. Pamięć to 512M Samsunga
333Mhz.

Guglałem za czymś takim, ale wiele nie znalazłem - tyle, żeby
zapgrejdować bios (sprawdziłem nawet downgrade, i nic) i założyć zworkę
na 133 (nie bangla). Pozostaje odwołać się do legendarnej erudycji
usenetowiczów :)

--
BrunoN
"Śniło mi się Ipswitch i brukiew"