Re: Nowy Notebook, co zainstalowac ? ...

Autor: misiek1928 <misiek_1928.WYTNIJ.TO_at_o2.pl>
Data: Mon 28 Aug 2006 - 11:52:22 MET DST

Ja w swoim notebooku mam 15GB na system i resztę na dane (też mam dysk
80GB), system plików zmieniłem na NTFS ze względów bezpieczenstwa danych
i dostępu do nich. Polecam Ci jednak zmianę tandemu antivir-firewall. Ja
mam Lenovo N100 (CelM420 1.6GHz, 512DDR2) i Twój tandem nie sprawdził
się w ogóle.

Z avastem coś się pierdzieli ostatnio - osłona p2p muli kompa zjadając
górę zasobów systemowych a ochrona rezydentna piłuje dysk niezależnie od
tego czy skanowałeś przed chwilą cały dysk czy nie, po prostu, od
jakiegoś czasu coś się psuje avast! (przynajmneij moim zdaniem). Co do
ZoneAlarma, to już w ogóle zjadacz zasobów, korzysta z procesora non
topper, nie wiadomo po co aż w takim stopniu - polecam Ci Kaspersky
Anti-Hacker (niedawno w chip'ie z licencją na 12 miesięcy - bedziesz
bardziej zadowolony niż z ZA.

Kaspersky nie chciał mi współpracować z Avastem i vice versa więc trzeba
było zmienić Avasta na AVG, także darmowy i musze przyznać że jest OK.
Skaner poczty dużo lepszy niż w Avast, ochrona rezydentna też ok, tylko
że aktualizacja automatyczna, domyślnie raz na dobę (chyba mi nei
powiesz że w avaście nie denerwuje Cię ciągłe wyskakiwanie okienka o
aktualizacji?, no chyba że wyłączasz automat)

To takich kilka osobistych przemyśleń :)
Wiem z drugiej strony że ochrona to rzecz gustu, przekonań i
przyzwyczajeń dlatego do nieczego kategorycznie Cię nie namawiam, ja po
prostu sam sprawdziłem inne konfiguracje ochrony i okazało się że nie
używam optymalnej konfiguracji ;)

Pozdrawiam, Michał.