pytanie o dyski, raid, sata

Autor: sd <sd_at_sd.com>
Data: Sat 26 Aug 2006 - 00:40:37 MET DST

witam

mam 2 dyski samsung 160GB SATAI
jest to chyba najwolniejsza czesc mojego komputera, a wiadomo ze
komputer jest tak szybki jak najwolniejszy jego komponent:)

chcialbym jakos przyspieszyc i pomyslalem ze moze byc kupic jeszcze
jeden dysk 160GB i zrobic RAID, nie wiem w ktorym trybie ale pewnie
najszybszym, moze RAID10
to bylo pierwsze pytanie:) - ktory tryb RAID
czy dobrym pomyslem bedzie do tych 2 dyskow SATAI dokupic samsunga 160GB
SATAII ?
akurat tak sie sklada ze mam asrocka 939dual sataII, ma on 2 SATAI i
jedno SATAII.

bedzie to duzo wzrost szybkosci? oplaca sie?