2GB RAM i SDRAMy -- a jaka plyta?

Autor: Jakub Wartak <vnull_at_4web.pl>
Data: Fri 25 Aug 2006 - 20:27:46 MET DST

Czesc,

planuje sobie rozbudowac starego leciwego PCta ( P3 667MHz-socket nie slot1,
1 GB RAM, via 694 - pewnie jakies apollo pro, ale nie wiem czy "A", plyta
kobian/mercury -- widzi do 1.5GB ramu -- 3 x 168 DIMM ).

Co chce:
+ miec maszyne z 2 GB RAM ( lab do oracle na solarisie, aktualnie 1GB ze
SWAPem na dedykowanym dysku ATA-7200rpm sie kompletnie nie wyrabia - w
sensie komfortu uzytkowania, oczywiscie bez Xow )

+ zachowac SDRAMy ktore mam ( 2 x 512 MB )

+ ew. wymienic plyte glowna ( procek mozliwe ze tez, jak dla mnie moze i byc
najwolniejsze )

Wykluczam oczywiscie zakup nowych kostek RAMu w innej technologii,
praktycznie ciezko o kostki 1 GB SDRAM ( nie registered! ) wiec chyba
zostaje dokupienie 2 x 512 SDRAM, tylko w ktora plyte mi to wejdzie
( chipset + ilosc miejsca na pamieci ) ???? ( i zeby mozna ja bylo gdzies
kupic )

Nie chce na to wydawac kasy, bo mi troche zal.

Dzieki za wszelkie sugestie. ( w tym takze jak najtanszym kosztem miec
maszyne z 2 GB RAM, moze byc i "skladak" od zera -- to wtedy tego kompa
bede mial cwiczen z Oracle RAC ;] btw: nie chce SMP ( pobor energii,
halas )-jak juz to wole szybsze CPU )

--
Jakub Wartak
http://vnull.pcnet.com.pl/