Re: Pc 24h/24h

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Wed 23 Aug 2006 - 15:35:24 MET DST

Mateusz "Dymo" Dymczyk <d.y.m.o@gazeta.pl> wrote:

> Obecny komp kupilem 1,5tygodnia temu i od wtedy chodzi bez jednego
> restartu.
>
> --
> Intel Core2 Duo E6300; Gigabyte GS-965P-DS3; Galaxy GeForce 7600GS
> 1.2ns (Zalman); 2x1024GB 667MHz TwinMos DDR2; 160GB Seagate 7200.9
> SATA; Lite-ON SHW-16H5S; Topower P5 U12 400W; Modecom Impact.

            A za prad placisz sam czy robia to rodzice, bo cos czuje ze to
drugie? IMHO szkoda trzymac takiego dobrze wyposazonego zestawu i do tego
pradozernego do pracy 24/7. Juz sama grafika zzera sporo pradu, pamiec
i CPU podobnie. Poza tym wydajny, wspolczesny konfig duz trudniej wyciszyc
niz koputerki firmowe sprzed kilku lat na PII/PIII z pasywnie chlodzona
grafika, chipsetem itp. gdzie czesto w calej jednostce centralnej jest
tylko 1 wentylator w zasilaczu.
            Skoro nie wylaczyles tego zestawu to zgaduje ze w tle dziala obsluga
sieci, jakies udostepnione uslugi, pobieranie itp. Jesli jednoczesnie grasz
na takiej maszynce [a konfiguracja to sugeruje] to nie jest najlepsze
rozwiazanie - nawet nie musi to byc wina sprzetu - wystarcza zle napisane
sterowniki do grafiki w 3D czy niedopracowana gierka by wylozyc system.
Wtedy wszystko idzie sie kochac.
Kolejna zaleta oszczednego konfigu do obslugi sieci: zasilanie. Przy burzy
kilka dni temu nie bylo mnie w domu, walilo mocno wiec inni domownicy
odcieli linie (na bezpieczniku automatycznym) zasilajaca gorna czesc domu
bo tu jest najwiecej elektroniki i zapomnieli wlaczyc. Dosc mocno zdziwilem
sie gdy serwerek przerobiony z desktopa na PIII 550 dzialal sobie w
najlepsze po ~2,5h na zailaniu awaryjnym ze zwyklego UPSa 900VA -
akumulatory 2x 12V 7Ah :O

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl