Re: Laptop z USA wysyłkowo - czy to ma sens?

Autor: Mateusz \ <d.y.m.o_at_gazeta.pl>
Data: Wed 23 Aug 2006 - 10:34:31 MET DST

Dnia Wed, 23 Aug 2006 10:23:27 +0200, Kamil napisał(a):
> [...]
> firmie POLAMER. Zajmuje sie ona wysylka z usa do polski. Mozesz w kazdym
> sklepie internetowym lub na ebayu w usa zamowic takiego laptopa na ich adres
> w usa. Wypelniasz formularz na ich stronie http://www.polamerusa.com/ i
> wysylaja do CIebie laptopa na adres w polsce jako PREZENT, wiec paczka
> zwolniona jest z oplat celnych. Sam laptop droga lotnicza bylby to kostz nie
> wiekszy niz 200-300zl wysylka(czas dostawy 1-2tyg) natomiast statkiem koszt
> by nie przekroczyl 100zl tylko trzeba czekac od miesiaca do prawie dwoch.

Po pierwsze ciagle zostaje problem gwarancji. Z tego co wiem niewiele firm
ma prawdziwe gwarancje miedzynarodowe, ktore dzialaja w Polsce. Po drugie
nawet jelsi bedzie to wyslane jako prezent to jesli na granicy zostanie to
otworzone to celnicy maja prawo dowalic i VAT i clo. Nie wazne czy wysle Ci
ta paczke firma, ciotka, czy ktokolwiek inny. Jedynym bezpiecznym srodkiem
sprowadzania laptopow z USA jest wyslanie pudla poczta do Polski i wziecie
laptopa ze soba jako bagaz podreczny do samolotu/na statek.

> Pozdrawiam

Dymo