Płyta czyszcząca

Autor: T.N. <nie_pisac_at_na.priv>
Data: Wed 23 Aug 2006 - 04:20:02 MET DST

Witam.

Od jakiegoś czasu mam problemy z nagrywarką CD-R/W Lite-ON 52x32x52
(dwuletnia). System [*] ma trudności z odczytaniem lub nagraniem płyty.
Najczęściej kilka razy zamruga lampka i pojawia się komunikat o braku
nośnika. Za którymś razem jednak "załapie" i wtedy już odczyt lub zapis
przebiega bezproblemowo, błędów lub przerw w działaniu nie zauważyłem.
Czy w takiej sytuacji mogłaby pomóc jakaś płyta czyszcząca? Jeśli tak to
którą możecie polecić? Jeśli nie i problemy będą się nasilać to czy
taka usterka jest do naprawienia w jakimś serwisie czy raczej tylko
urządzenie do wymiany? I co konkretnie szwankuje?

[*] Znacznie częściej ten problem występuje pod Linuksem. Pod Windowsem
też czasem pojawia sę komunikat o braku nośnika, ale zazwyczaj za drugim
podejściem już "załapuje". Konfiguracji nie zmieniałem (a wcześniej
działało bezproblemowo), więc zakładam, że to problem sprzętowy.

--
T.N.