Czy kontroler SATA zadziała z dyskiem SATAII?

Autor: news.wlb.vectranet.pl <master_at_wlb.vectranet.pl>
Data: Tue 22 Aug 2006 - 11:32:00 MET DST

Witam,
nie wiem czy ktoś próbował już robić taki układ:
płyta główna ze złączem PCI (66/33 MHz) do tego chcę włożyć kontroler SATA
(niestety wszystkie na SATAII jakie znalazłem są na złącze PCI EXPRES, a
takiego nie mam w kompie) a do niego chcę podłączyć dysk twardy SATAII. Czy
ten dysk będzie pracował z takim kontrolerem SATA (zamiast SATAII)?
Pozdrawiam
Master