Re: jaka karta za 160 PLN?

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Sun 20 Aug 2006 - 19:18:25 MET DST

D|Maxxx <dieta.maxxx@SPAMgmail.com> wrote:

> pytanie dosc typowe.

            Nie na tej grupie. Po raz kolejny sugeruje: o wymagania sprzetowe
konkretnych gierek pytaj na pl.rec.gry.komputerowe.sprzet
Tam siedza gracze, znaja wumagania konkretnych tytulow z praktyki.
Wiekszosc piszacych tu ludzi gra moze raz na pol roku albo wcale.

> Ktora z tych kart:
> http://sklep.komputronik.pl/katalog.php?kat=3127:all
> bedzie najlepsza do gry Hitman Blood and Money, ktorej wymagania
> minimalne to radeon 9500 i DX 9.0c?

            Mimo ze sam mam R9550 Sapphrte na 4 ns pamieciach [kupina w polowie
2004 r] to obecnie DO GIER w RV350 bym sie pod zadnym pozorem nie pakowal.
Tak samo odpada cala linia GF FX ktora NVidii nie wyszla do tego stopnia,
ze szybko zerwala z nazewnictwem FX. A pomysly pokroju GF4MX czy R9250
64bit pomine litosciwie milczeniem.

> czy jest sens inwestowac w ktoras z tych kart?

            IMHO nie.

> moze szukac na allegro?

            Zdecydowanie przy zalozeniu ograniczonego budzetu. Jesli dozbierasz
i trafisz na okazje to moze uda Ci sie trafic cos NADAJACEGO sie do
WSPOLCZESNYCH gier - od GF6600GT/GF7300GT/X1300PRO w gore liczac. A jesli
nie masz na tyle gotowki: wstrzymaj sie albo odpusc sobie NOWE gierki -
lato sie konczy, pograsz sobie w zimie/deszczowa jesienia.

> i co jest bardziej istotne? ilosc pamieci,

            Praktycznie nie, od dawna standardem jest 128 MB i wiekszosc gierek
tak jest pisana. Te z troche wyzszej polki maja 256 MB i wiecej, ale na
razie to ma wplyta ty;lko na maks szczegolowosc tekstur.

> jej szybkosc czy szybkosc procesora grafiki?

            oraj architektura GPU - te trzy cechy maja zasadniczy wplyw na
wydajnosci i dlatego wlasnie karty do ktorych dales link nie nadaja sie do
wspolczesych gierek.

> z gory dziekuje za wskazowki a najlepiej linki :) to sobie doczytam.

Tu masz artykul jakie wymagania maja wspolczesne gierki. Powinno sprowadzic
Cie to na ziemie.
http://xbitlabs.com/articles/video/display/7games-gpus.html

Polecam zwlaszcza czesc do H:BM, o ktora pytales:
http://xbitlabs.com/articles/video/display/7games-gpus_11.html

Zwroc uwage jakie karty maja tam wyniki po kilkanascie FPS. PRzy
ograniczeniu efektow i zjechaniu do 1024x768 bedzie lepiej ale nie probuj
podchodzic do takich gierek z RV350 czy GF4MX z ktorych ostatni jest
przeciez tylko DX7

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl