Re: samoczynna zmiana z AGP na PCI

Autor: Pawel Kraszewski <Pawel_at_Kraszewscy.net>
Data: Sat 19 Aug 2006 - 09:36:49 MET DST

Sebcio wrote:

> otoz mam karte z chipsetem GF6600 ktora jest na AGPx8
> tak tez system wskazywal przez 2 dni
> jakie bylo moje zdziwienie gdy dzisuaj zobaczylem ze mam magistrale PCI
> zekomo
> to blad sterownikow? czy moze gdzie sie cos przestawilo?, jesli ntgo to
> sorry mam winxp ktos mial podobny problem?

Jeżeli działa, to w czym problem?? Sprawdź jakimś testem (albo gdzieś w
opcjach/diagnostyce drivera NV) , czy nie chodzi ci jako AGPx1. Dla mnie
magistrala może pokazać się jako AutoBus, nawet nocny, byle działała.

Technicznie:

Od strony programowej i sterownikowej AGP == PCI. Dowód (lspci na Linuksie,
trochę skrócone i nie wszystkie opisy):

00:06.0 nVidia Corporation nForce3 250Gb AC'97 Audio Controller (rev a1)
01:00.0 VGA: nVidia Corporation NV36.4 [GeForce FX 5700VE] (rev a1)
02:0b.0 VIA Technologies, Inc. IEEE 1394 Host Controller (rev 80)

Pierwsza liczba to numer magistrali PCI, druga to numer urządzenia, trzecia
numer funkcji urządzenia.

AGP różni się od PCI tylko stroną elektryczną i protokołem sprzętowym.
Zawsze widoczne jest jako druga (w każdym razie dodatkowa) magistrala PCI,
równoległa do tej do kart rozszerzających. ZTCP to PCI-E też jest zrobiony
na tej samej zasadzie - inne gniazdo, inny protokół sprzętowy ale
wszystkie "wyższe" funkcje ma takie same jak zwykłe PCI.

A tak na marginesie - no chyba nie sądzisz, że do komputera wlazły ci
krasnoludki z lutownicą i przerobiły AGP na PCI. Jak to potrafią, to wyślij
je do mnie. Mam skrzynkę kart PCI - może przerobią mi w drugą stronę.

--
 Pawel Kraszewski
 www.kraszewscy.net