Re: VHS na DVD

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Fri 18 Aug 2006 - 19:46:23 MET DST

Lucar napisał(a):

> Rozważam przegranie mojej kolekcji VHS na DVD, zastanawiam się tylko, ile
> zajmie mi to miejsca. Niedawno natrafiłem na opis, z którego wynika, że po
> konwersji jedna godzina zajmuje 12GB. Wynika z tego, ze na DVD wejdzie mi
> tylko ok. pół godziny! Czy ktoś się tym zajmował i może ew. to
> potwierdzić/zaprzeczyć?

Zależy czym to chcesz zrzucać i w jaki sposób. Ja dla przykładu, kiedy
jeszcze korzystałem z tunera TV, a nie satelitarnego DVB kompresowałem
jakimś lekkim, małostratnym kodekiem (np. MJPEG) materiał wynikowy na
dysku potrafił rzeczywiście osiągnąć wtedy kilkanaście - kilkadziesiąt
GB na dysku, ale przy prawidłowym ustawieniu parametrów praktycznie nie
różnił się jakościowo od tego, co można było zobaczyć na żywo.
Dodatkowym powodem takiego postępowania był stosunkowo słaby sprzęt
(Duron 700), który nie wyrobiłby z kodowaniem w jakimś cięższym kodeku w
większej rozdzielczości z czasie rzeczywistym. MJPEG był względnie lekki...
Potem możesz z takim materiałem zrobić cokolwiek - skompresować do
xVida, do MPEG2 i zrobić authoring do DVD czy przerobić na cokolwiek
innego. Wtedy to już Ty tak dobierasz parametry, żeby ten MPEG2 wszedł
Ci na DVD5 i po problemie. Jeśli masz dostatecznie silny sprzęt, żeby
poradził sobie z kodowaniem do MPEG w real time (mocny proc lub koder
sprzętowy) możesz się pokusić o zrzucenie tego z miejsca w takim
formacie, ale wtedy nie możesz wykonać kompresji dwuprzebiegowej, która
daje Ci lepszą jakość wynikową.

# /George Orwell - Rok 1984/