Re: HDD sam się wyłącza !

Autor: siwy <siwy_at_siwy.pl>
Data: Fri 18 Aug 2006 - 00:16:49 MET DST

Radosław Sokół napisał:

> Przede wszystkim musisz dojść, czy najpierw się dysk wyłącza
> i potem jest BSOD, czy na odwrót.

to juz ustaliliśmy niżej z "adaśkiem".
przy zmianie w ustawieniach systemu
"zapisywanie informacji o debugowaniu"
z "mały zrzut pamięci" na "pełny zrzut pamięci"
BS jest widoczny dysk pracuje. po zakończeniu tego procesu dopiero siw
wylącza.
wniosek jest oczywisty: to nie jest problem z HDD.
co więcej to niejst problem z RAM, bo na innych kostach jest to samo.
podejrzewam, ze fsb podciagnieta do 250MHz
zamiast standardowych 200 (P4 2,4HT = 12x200)
jest przyczyną tych problemów.
nie wiadomo tylko czy mostek północny czy cpu, czy oba razem.
najlepiej włożyć inny cpu, podkręcić i bedzie wiadomo.
przy standardowych 200Mhz memtest przechodzi bezbłędnie.
widać, że 3-letnie uzywanie podkreconego
zestawu wychodzi (jemu i mi) teraz bokiem.

> Jeżeli na nowych pamięciach jest to samo, to masz *bardzo*
> poważny problem ze sprzetem jakiś i powinieneś a) podać
> dokładną konfigurację sprzętu i aktualne nastawy, b) zacząć
> go diagnozować.

tak jak piszę przełączam na 200MHz i jak reka odjął.
tyle ze ja nie chce 200.
raz ze procek wolniej chodzi.
dwa pamiec zamiast DDR500 chodzi jako DDR400.
no i fsb (pomylilem wczesniej pojecia) zamiast 800 chodzi na 1000MHz.
kiedyś sie nie wieszało, teraz zaczęło...

siwy