Pomóżcie w wyborze.

Autor: <artur.dudziak_at_gmail.com>
Data: Thu 17 Aug 2006 - 18:03:48 MET DST

Czołem,

Chciałbym prosić o porady w kwestii modernizacji sprzętu. Jest
podstawowe założenie - muszę nabyć procek dwurdzeniowy.

Z obecnego zestawu mogą zostać 768 RAM (2x256 DDR400 i 256 DDR333) -
ewentualnie i obowiązkowo - dyski twarde, DVD, dyskietki, buda,
zasilacz i oczywiście mój GF4200Ti.

Rozważam dwie opcje:

A.
1. Pentium D 805 - ok. 400 PLN
2. Płyta - Asrock 775DUAL-VSTA PT880PRO DDR/DDR2 AGP PCI-e - ok. 195
PLN
3. W takim wypadku raczej pamięć musiałbym dokupić, bo płyta ma
tylko dwa banki DDR1, a 512 to zdecydowanie za mało dla mnie, więc
dochodzi 1GB DDR2 667 - ok. 290 PLN.

Razem: 885 PLN (-ok. 125 za moje pamięci, chyba uda się za tyle
sprzedać) = 760 PLN

B.
1. Athlon 64X2 3800+ - ok. 585 PLN
2. Asrock 939Dual-SATA2 ULi s.939 - ok. 215 PLN
W tej opcji chyba pamięci bym nie musiał wymieniać, choć DDR333
pewnie spowolni (mocno???).

Razem: 800 PLN

No i teraz pytanie - co lepiej. Wiem że PD dość mocno się grzeje,
ale podobno można go mimo to dość mocno kręcić (dzięki niskiej
standardowej szynie), płyta chyba na to pozwoli (w testach anandtech
wyciągali FSB ok 260). Nie wiem czy A64X2 da się kręcić i czy ta
płytka na to pozwoli, choć proc sam z siebie jest zdaje się
mocniejszy od PD.

Poradźcie co będzie lepsze, wydajniejsze na chwilę obecną i może
na przyszłość (rozbudowa np. o Core 2 Duo w wariancie Intela wydaje
się realna, dla AMD s.939 to już trup), z akcentem na chwilę
obecną. Może jakieś modyfikacje (przy czym w granicach cen podanych
powyżej), czy znacie inne płyty pod te procki, które miałyby AGP?
albo combo (AGP + PCI-E).

Wykorzystuję kompa oprócz netu, filmów itp. także do grania -
głównie Football Manager, ROme TW, SH3, itp.

Pozdro

Art