GeForce MX / MX 400 - Ciagle zwiechy kompa

Autor: Pawel 'Jarod' <PrawdziwyAdresJest_at_Sygnaturka.serwer.pl>
Data: Wed 16 Aug 2006 - 19:56:20 MET DST

Witam

Kolega robił mały upgrade kompa i została mu wyżej wymieniona karta.
Korzystając z okazji postanowiłem ją przechwycić i zamontować ją
zamiast jakże leciwej Rivy TNT m64. Odinstalowałem stare sterowniki
i zainstalowałem 30.82. Instalacja poszła tak jak powinna i przyszedł
czas na przetestowanie karty. Zainstalowałem 3D Marka 2001, uruchamiam
... i nastąpił praktycznie natychmiastowy zwis kompa
(WIN 98SE / K7S5A 3.1). Jako tako "zawieszony" obraz nie wyglądał
na "popsuty". Pomyślałem, że to sprawa sterowników więc zainstalowałem
starsze stery 28.90. Niestety nic to nie dało. Potem zmieniłem na 21.83,
14.10, 40.72, 40.72, 41.09, 56.24. Jak i wcześniej nic to nie dało.
W nowszych sterach (40.xx i wyżej) zaczęły się pojawiać artefakty
("błyski" i "dziurawe tekstury" itp.). Wydało mi się dziwne, że zmiany
sterowników nie przyniosły większych efektów. Postanowiłem olać 3D marka
i po prostu sprawdzić kartę w grach. Generalnie zainstalowałem F1 2001,
Star Trek - Bridge Commander, Star Trek Armada II, Ghost recon.
Wszyskie gry wieszały się w podobny sposób jak 3D mark. Jedyna w miarę
stabilną pracę udało mi się uzyskać na sterownikach 45.23. Star Trek
Armada II, F1 chodzi normalnie (w F1 są artefakty), Star Trek Bridge
Commander się wieszał, a Ghost Recon dostawał mega czkawki. Przy
Ghoscie dokonałem ciekawego odkrycia. Po wyłączeniu opcji "mipmaps"
przez długi czas chodziła bez zarzutu, myślałem że udało się jako
tako rozwiązać problem... po czym gra wpadła znowu w czkawkę.
Wyłączyłem też kompresję tekstur, ale to przyniosło tylko chwilową
poprawę sytuacji. Korzystając z tego "odkrycia" wyłączyłem rivatuner'em
w sekcji DirectX "user mipmap". Generalnie większość gier zaczęła
chodzić w miarę normalnie, ale oczywiście karta się przycina bo
nie mam mipmap. W tej chwili nie mam pomysłu co może być z tą kartą.
Jeśli ktoś z Was ma jakiś pomysł albo wręcz wie co to może być
to niech się podzieli wiedzą. Na koniec dodam jeszcze, że sprawdzałem
to też pod XP'ami. Generalnie jest to samo.

--
[ ODPISUJ NA TO -> mailto:my_usenet(MAŁPA)poczta.onet.pl  GG: 1555376 ]
[          "Beware! Your bones are going to be disconnected."         ]