RAID0 - jak postawić w zgodzie z innymi dyskami?

Autor: qqryqu <qqryqu_at_poczta.fm>
Data: Tue 15 Aug 2006 - 20:34:02 MET DST

Konfiguracja:
- plyta Asus P5WD2 Premium z kontrolerem na Intel ICH7R wsparciem dla
Intel Matrix Storage / 4 dyski SATA / oraz drugim kontrolerem SATA
Silicon Image 3132 / jedno złącze wewnątrzne SATA drugie zewnętrzne
E-SATA/
- procesor Pentium 3.00
- dyski: Raptor 74GB na ktorym stoi system oraz dwa WD 250 - na jednym
pliki robocze a na drugim magazyn

Potrzebuje dodatkowo ustawic RAID0 na partycje robocza / skanowanie
filmow / i mam do tego dodatkowe dwa dyski 80GB. Chciałem jednak
zostawić obecna konfiguracje Windowsa / system na raptorze /.

W biosie moge ustawic tryb dyskow kontrolera SATA Intela jako SATA lub
RAID
Jezeli ustawię ten przełacznik jako RAID to w przypadku utworzenia
macierzy domyslnie jest ona juz w biosie kontrolera ustawiana jako
bootable bez mozliwosci startu z pozostałych dyskow / nie RAID-wych /.

Natomiast płyta nie umożliwia startu z dysku podpietego do Silicon
Image 3132.
Nie bardzo widze tez mozliwosc stworzenia macierzy na tym Silikonie
poniewaz jest jedno złacze SATA a drugie E-SATA na zewnatrz obudowy, a
wszystko chciałem zamknąc wewnątrz.

Co zrobic w tej stytuacji?
Czy ratuje mnie tylko dodatkowa karta PCI z kontolerem SATA/RAID?

Wdzieczny bede za wszelkie sugesir.