Re: Neostrada i stary komputer

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Tue 15 Aug 2006 - 08:58:35 MET DST

Feromon napisał(a):

> Dużo zależy od procesora,
> generalnie będzie działać, jedynie stronki
> wykorzystujące Jave i Flasha będą się "przycinać".
> Jeśli chodzi o upload/download to IMHO bez problemu.

U kuzyna widziałem jak działa Internet na P2 450 MHz i w gruncie rzeczy
pozytywnie mnie to zaskoczyło. Nie widzę jakiejś kolosalnej różnicy w
działaniu firefoxa między tym co znam ze swojego kompa (Sempron 2500+) a
tego, co tam zobaczyłem. Nawet filmiki na Youtube dało się bez problemów
oglądać, więc myślę, że nie powinno być problemów. :)
A czysty html będzie śmigał, do tego nie potrzeba żadnych cudów
techniki, ja początkowo bawiłem się w Internet na Cyrixie 6x86. Ale to
było dawno temu. :P

Prawda jest taka, że do prac "biurowych" spokojnie wystarczy Pentium 2,
a na Pentium 3 to już wszystko śmiga. Mocy obliczeniowej potrzebujesz
głównie do gier, tych bardziej wymagających multimediów, kompresji
audio/wideo itp.

Tylko tak... Nie wiem ile masz RAMu, ale jeśli jest jakiś niedobór w tej
dziedzinie, to dobrym pomysłem będzie dobranie alternatywnego
oprogramowania. Miranda IM zamiast GG (zwłaszcza 7 to straszliwa krowa),
co do przeglądarki to ponoć Opera ma mniejsze wymagania co do pamięci,
ale kuzyn z powodzeniem używa FF na wspomnianym sprzęcie itp.

# /George Orwell - Rok 1984/