Re: Potrzebne przyśpieszenie - jaki procesor/płyta?

Autor: to_wytnij <_at_(to_wytnij)o2.pl>
Data: Mon 14 Aug 2006 - 21:30:37 MET DST

beatman@poczta.fm napisał(a):
> To jest dokładnie ta płyta: 865PE Neo2-PS Series
> Tutaj znalazłem informacje o obsługiwanych CPU:
> http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_cpu_support_detail.php?UID=528&kind=1
>
> Co myślisz o Pentium 4 (Prescott, FSB800, L2 Cache 1MB) np 3.0 GHz ?
> Dał by kopa w porównianiu z tym moim Celeronem?

Ciężko powiedzieć. Mam przed sobą test procesorów (KS Testy 4-5/2005) i
np. P4 3 GHz jest na 23 miejscu z oceną za wydajność w aplikacjach
multimedialnych 3,93, a Celeron (co prawda 3,06 GHz a nie 2,4 ale to nie
jest aż tak duża różnica, jakby się wydawało) jest na miejscu 28 z oceną
za to samo 3,51. Różnica nie jest porażająca, zwłaszcza, że w tym teście
niektóre procesory miały powyżej 4,50. Polecam Ci ten test do lektury.

Ciężko mi coś tu doradzić, zwłaszcza w obliczu wyniku tego testu (który,
notabene, jest dość stary i może znajdę coś lepszego, ale nie na pewno).
Ale przynajmniej Twoja płyta jest lepsza niż myślałem :) A link, który
znalazłeś, to dokładnie to, o co mi chodziło. Rzeczywiście, Celerony D
są obsługiwane, a na tej samej płycie bez dopisku PS nie. Ale to
niewiele zmienia :(

Wszystko zależy od ceny tego Pentium i od specyfiki Twoich aplikacji. W
każdym razie HT jest ;)