Re: Oznaczenie DIMM`a

Autor: Paweł Cern <imie_at_nazwisko.pl>
Data: Sun 13 Aug 2006 - 15:08:02 MET DST

Użytkownik "ReGe" <rege_79@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:ebn62p$h6o$3@inews.gazeta.pl...

> No tak, tak....A sposób wyliczenia Size of each bank i Size of SO-DIMM ?
> I ile MB ma jedna kostka pamięci..?

Size of each bank to po prostu pojemność kostki podzielona przez liczbę
banków. Pojęcie banków dotyczy wewnętrznej organizacji układu.

Podane są pojemność banku w "słowach", rozmiar "słowa" (przyjmuję że "słowo"
ma rozmiar równy rozmiarowi szyny danych) oraz liczba banków na układ
(wszystkie znane mi układy SDRAM, także DDR, mają 4 banki). Pojemność układu
W BITACH liczymy mnożąc pojemność banku w słowach przez rozmiar słowa i
przez liczbę banków.

Dla układu 8Mx16x4 (kostka 16-bitowa zawierająca 4 banki, każdy pojemności
64M słów) pojemność UKŁADU W BITACH wynosi 512M BITÓW. Przeliczenie na bajty
polega na podzieleniu przez 8, otrzymujemy pojemność kostki 64Mbajty.

Zakładając że moduł używa 1 linii CS (tak na pierwszy rzut oka te SO-DIMM-y
chyba tak mają), liczbę kostek na układ liczymy dzieląc 64 bity (szerokość
szyny danych całego modułu) przez szerokość szyny danych pojedyńczego
układu. W naszym przypadku będzie to 64 / 16 = 4, potrzebujemy zatem 4
kostki.

Pojemność CAŁEGO MODUŁU DIMM wynosi pojemność kostki * liczba kostek, czyli
64 Mbajty * 4 = 256 Mbajtów.

Czy coś jeszcze nie jest jasne?