Re: DDR Ram w trybie dual

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Sat 12 Aug 2006 - 12:44:05 MET DST

zbych <zbyszek@usunbox.net.pl> wrote:

> Pytanie do znawców : mam 2x256MB dual Twinmos. Planuje zakupic
> dodatkową parkę też 2x256MB dual Twinmos, oczywiście te same timingi.
> I tu pojawia sie pytanie czy taka konfiguracja będzie nadal pracować w
> dualu? Płyta oczywiście obsługuje dual, są 4 sloty pamięci. Czy są
> jakieś szczególne wymagania dotyczące pracy 4 kości RAM w dualu.
> Nie chcę sprzedawać 2x256 i kupic 2x512.

            Sprawdz w manualu jak jest na tej konkretnej plycie, ale wiekszosc
nie ma problemu z obsluga trybu 128bit (DualBank) przy 3 modulach DIMM,
tak wiec raczej nie musisz sprzedawac posiadanej pamieci. Kupowanie
2x256 MB jestzlym pomyslem: raz ze drozej, dwa ze nie potrzebne, trzy
bardziej obciaza szyne pamieci i moze powodowac zwisy bo wiele plyt traci
na stabilnosci przy obsadzeniu wszystkich 4 modulow DIMM. Jesli chcesz miec
w sumie 1 GB i nie sprzedawca obecnej pamieci to jejsensowniej dokupic 1
modul 512 MB o zblizonych parametrach. Oczywiscie dobrze brac go z
wymowieniem, bo to w teorii powinno dzialac nie zawsze dziala w praktyce:
na niektorych plytach czasami w dualu nie chca dzialac nawet 2 identyczne
moduly z dual kitow.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl