Prośba o ocenę zestawu

Autor: TK <tomekkNOSPAM_at_WYTNIJimpakt.pl>
Data: Fri 11 Aug 2006 - 20:29:42 MET DST

Hej,

proszę o ocenę zestawu (zarówno części jak i cen ;-)):

MB: ASRock ConRoe945G-DVI i945G 271 zł
CPU: Intel Pentium D 820 BOX 447 zł
RAM: GoodRAM DDRII 2GB/667 (2 x 1024MB) CL5 643 zł
HDD: Seagate 7200.10 320GB 16MB NCQ 387 zł
DVD: DVD +/- RW Samsung SH-W163A 145 zł
Obudowa: Mode Com Step 207 ATX 300W 181 zł
Zasilacz: Chieftec 360W 360-302-DF ATX 148 zł
LCD: SONY LCD 19'' X95FB 1269 zł
Razem: 3491 zł

Moje uwagi:

MB: może nie wypas, ale w końcu to "tania półka" Asusa do którego mam
zaufanie, ponadto płyta jest przyszłościowa ze względu na kompatybilność z
Core Duo.
Ponadto jako jeden z nielicznych modeli płyt ze zintegrowaną grafiką ma
złącze DVI (to dla mnie ważne, bo na razie nie przewiduje osobnej karty
graficznej).

CPU: IMHO korzystny stosunek cena/możliwości. AMD X2 są ciągle za drogie a
płyty do nich z AM2 nie napawają mnie zaufaniem. Mam jednak obawy, czy nie
będzie za dużo żarł prądu i się grzał?
Dwurdzeniowy koniecznie, seria D 9xx i Core 2 Duo jeszcze jak dla mnie za
drogie.
Nie przewiduje OC.

Obudowa: zasilacz seryjnie montowany ma być wymieniony na n/w Chiefteca.

HDD: mam zaufanie do Seagate, jedyny HDD który mi nie padł (pogrzebałem
Maxtora i niesławną serie IBM produkowaną na Węgrzech).

DVD: wiem, że kiepskie, ale potrzebuje mieć wolne złącze IDE (ten jest na
SATA, a Plextor za drogi, nagrywać będę sporadycznie).

Zasilacz: do tej konfiguracji dojdzie kontroler SCSI + dyski IBM, karta TV i
SB Live!, w przyszłości pewnie jakaś karta grafiki na PCI-ex. Powinien
uciągnąć?

LCD: chyba warto dać tyle, zwłaszcza że ma matrycę MVA Premium?

Karty graficznej na razie nie przewiduje (jest zintegrowana IGMA 950), może
kiedyś jak będę miał kasę i będzie mi potrzebna ;-). Komp ma być głównie
używany do normalego domowego użytku + kompilacje programów + filmy (stąd 2
rdzenie bo lubie robić kilka rzeczy na raz a nie lubie zwieszek Win ;-)).

Pozdro.
Tomek