Re: [OLDIMERS] EPOX KP6-FX2 i duzy hd

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Fri 11 Aug 2006 - 14:49:51 MET DST

ZZ <someone@indigo.ie> wrote:

> potrzebuje zapiac duzy 100 gigowy dysk ATA do zabytkowej
> plyty Epox KP6-FX2 (podobno to samo co KP6-FX)
> niestety plyta jest tak stara ze dysku nie potrafi obsluzyc
> BIOS go inicjuje bez problemu, ale dochodzi co okienka
> z zestawieniem sprzetu i staje - domyslam sie ze z powodu
> wielkosci dysku

            Mialem cos podobnego z dyskiem 80 GB na Epoxie EP-MVP3C-M
oficjalnie obslugujacym dyski do 32 GB - tez stawal na ramce.
Pomoglo odlaczenie dysku od tasmy i zasilania, wejscie do setupu
i wpisanie recznie geometrii dysku z jego obudowy. AFAIR trzeba bylo
jeszecze zmienic tryb z LBA na CHS. Ale to byla plyta z VIA586B
i biosem z 11.04.2000 r. [noweszego nie ma]. Na takim starociu
nawet nie wiem czy bios obsluguje LBA/Large czy tylko zwykle CHS.
Inna sprawa, ze nawet jesli sie da to nie widze sensu podlaczenia
nowoczesnego dysku ~100 GB do tak starej plyty - jego wydajnosc bedzie
fatalna. To juz lepiej dokupic za male pieniadze kontroler na PCI
z 2 portami ATA100/133.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl