Re: Plyta ASUS P4B800 DELUXE I865 - dwine zachowanie

Autor: \ <mbuniek_at_WYWAL_TOpoczta.onet.pl>
Data: Fri 11 Aug 2006 - 12:03:50 MET DST

> 1) Włącz MIME: http://www.grush.one.pl/mime/

Wlaczone, nie sadzilem ze ktos kiedys zwroci mi na to uwage ale juz mam.

> 2) Co znaczy "pracowało przez rok"? Działało na *tej*
> płycie i przestało?

Poprostu konfiguracja ta zyla od dluzszego czasu i nie sprawiala problemow,
podlaczajac dysk kolegi aby zgrac z niego dane przed formatem (szalala
burza) zwiesil sie komp potem nieodpalal sie moj windows i myslalem ze
system padl twarde resety etc (kupla dysk zawieszal system) czyli czynnosci
idealne do wywalenia windows, wiec podszedlem do tego jak do problemu
softwarowego.
Ale jak nie chcial sie instalowac Windows tylko na moim sprzecie bez dysku
kolegi to zaczolem podejzewac hardware...

> 3) W jaki sposób się upewniłeś, że to nie pamięci padły?
> Uszkodzenie może być tak lekkie, że właśnie jedynie
> w dualu będą błędy wychodzić.

Sprawdzalem faktycznie kazda oddzielnie w systemie, oraz memtestem i
pracuja, nie mam drugiej plyty chodzacej w DUALU, dlatego sprawdze na 2 x
256 dual kit.

> 4) Sprawdź timingi. Częstotliwość to nie wszystko.

Byla nieco podciagnieta tymingami ale jak zaczely sie problemy zjechalem do
nominalnych parametrow z SPD

> 5) GoodRAM nie należy do dobrych marek.
Niezgodze sie z Toba przy jej cenie jest super nie jest to pamiec
overclokerska ale do zestawu Do biura domu i nawet do gier sprawdza sie
znakomicie jakosc ich wykonania nie pozostawia wiele do zyczenia, stosuje je
dlugo i tak naprawde nie mam do czego sie czepnac, nie wiem jak z realizacja
gwarancji bo zadana jeszcze nie padla.

> *Modułach*, nie kościach.

Przeciez oboje wiemy o co chodzi.

Pozdrawiam