Re: DVD - BenQ czy Liteon

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Fri 11 Aug 2006 - 10:02:26 MET DST

  Wladek napisał(a):

> Poradzcie bo to mój pierwszy DVD. Czytałem wczesniej na grupie wątki
> dotyczace DVD, ale jak przychodzi podjąć decyzje to nie jest łatwo.
> Do tej pory używałem 3 lata CD LiteOn i nigdy żadnych problemów. Cenowo te
> DVD są bardzo podobne...

A pytasz o nagrywarkę czy czytnik? Nie określiłeś tego. :)
A więc tak - nagrywarki CD liteona były i są świetnym sprzętem, piękna
jakość zapisu, znam wielu ludzi, którzy do dzisiaj ich używają bezn
najmniejszych problemów. To samo z pierwszymi nagrywarkami DVD tej firmy
- znam to z własnego doświadczenia, bo ciągle używam poczciwego modelu
812S. Jakość zapisu piękna.
Od jakiegoś czasu nasłuchałem się jednak opowieści odnośnie spadku
jakości nowych nagrywarek tej firmy i raczej nie zdecydowałbym się na
ponowną inwestycję w LiteOna, chociaż jak dotąd nie miałem problemów ze
sprzętem tej firmy, chociaż jak mówię moje doświadczenia dotyczą jedynie
starszych napędów. ;)

Będąc na twoim miejscu brałbym BenQ - model 1640 można powiedzieć
cechował się jakością zapisu, która przeszła do legendy. :) Kolejne -
1650 i 1655 (to samo, tyle tylko, że w drugim dają jeszcze LightScribe)
już nieco gorzej, co nie znaczy, że nie jest bardzo dobrze. :) Nie
polecałbym jednak modelu 1670 - to już na dobrą sprawę LiteOn
sprzedawany pod marką BenQ. :)

A gdyby Ci zależało na DVD-RAM, to osobiście polecam NEC 4571 lub
Pioneera DVR-111 (uwaga na wersję "D" - jest niepełna, jedynie czyta
DVD-RAM, choć można ją bez problemu zmodować na pełną :P)

Aha, co do BenQ 1650 - działa ładnie u znajomego. :) Na plus również
fakt, że poza błędami PIE i PIF wywala również Jitter, więc fajny sprzęt
do testowania płyt. :)

# /George Orwell - Rok 1984/