Re: Realtec AC97 ALC658 vs. SB Live Value

Autor: Vituniu <vituniu_at_poczta.fm>
Data: Fri 11 Aug 2006 - 09:55:31 MET DST

> Zanim przyjedzie do mnie płyta tak się zastanawiam nad dźwiękiem.
> Na płycie Gigabyte jest kodek ALC658 Realtec 6-kanałowy.
> Mam oprócz tego SB Live! Value - tą jedną z pierwszych (nie 5.1).
>
> Czy jest jeszcze sens pakować tego Live?

IMHO - jest. Po pierwsze ten Live! bedzie mial lepsza jakosc dzwieku,
po drugie dwie karty dzwiekowe sie przydaja. :)

Ostatnio trenowalem takie cos:

Na TV (Ati w trybie "teatralnym") i karcie dzwiekowej PCI lecial film
(dziciaki ogladaly Boba Budowniczego)

Na monitorze grzebalem w internecie

Jednoczesnie na zintegrowanym dzwieku szedl Skype na sluchawkach.

Dodam, ze calosc na CUSL i P3 733 ;)

> Jak się ma wydajność/obciążenie systemu przez ALC658 vs. SB Live!

Przy dzisiejszych procesorach? Roznica nie do zauwazenia poza jakims
syntetycznym benchmarkiem.

> No i jakość dźwięku jeśli można o czymś takim mówić w przypadku małych
> głośników

Mimo to - powinna byc zauwazalna roznica. Co prawda ten Realtek to nie
taki potworek jak niegdys FM801, ale jednak Live! nadal bedzie lepszy.

Pozdrawiam,
Vituniu.