Re: Pomysł - dlaczego by nie ?

Autor: Radek D <radek997_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 11 Aug 2006 - 09:19:36 MET DST

> 8" też były ...
Też mi się zdawało, że kiedyś były HD >3,5 cala ale nie chciałem
palnąć głupoty ;-)

> Przecież obecnie masz już HDD 3.5" o pojemności 750GB,
> pozatym pomyśl o czasie dostępu,
> jaką drogę musi przebyć głowica z wewnątrz na zewnątrz.
Ale ja bym nie potrzebował szybkiego dostępu, a i transfer by mi
wystarczył na poziomie 10-20MB/s

> http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=30665

No niby tak ale ten kosztuje 2000 za 750GB za tylę kasy mogę mieć 5 x
320GB=1500 GB.
Tylko by trzeba jakąś macież stworzyć by można było w RAID - mirroring
podłączyć
a to już by nie by nie było zbyt opłacalne.

A po co mi to ?
Tak mi się marzy, że w całym domu, cała elektronika ma interfejsy WiFi lub
Ethernet. a
w piwnicy trzymam taki 5TB magazyn danych, na którym gromadzone są wszystkie
pliki
multimedialne. Wyglądało by to tak kupuję CD-Audio/DVD/lub robię zdjęcia
przy pomocy
komputera(terminala) audio zgrywam an wavy, DVD na voby itd. Walę to
wszystko
poprzez sieć do magazynu w piwnic i ustalam prawa dostępu wieża/radio ma
dostęp
do katalogu z audio, telewizor/rzutnik do DVD i zdjęć itp. Oryginalne
nośniki leżą sobie
ozdobnie na półce/w szafie a ja mogę słuchać tych samych utworów w kilku
miejscach
domu. Wtedy "domowy" komputer ma tylko jeden dysk na programy.
Ach się rozmarzyłem - choć wiem, że już robią przymiarki do takiego
"elektronicznego domu"
byle by był tylko jeden standard a nie 20 - od każdego producenta inny no i
bym nie był
za stary jak to wejdzie w życie (bym chociaż manuala zrozumiał) ;-)