Re: UPS Ever MP300 - awaria

Autor: Pawel Piotr Czapski <pczapski_at_remove.op.pl>
Data: Fri 11 Aug 2006 - 06:52:22 MET DST

prezes wrote:
> Witam,
>
> UPS Ever MP300 od jakiegos czasu nie trzyma. W zasadzie teraz w momencie
> zaniku napiecia w sieci od razu zglasza przeciazenie/zwarcie i pada. Czy
> spodziewac sie padnietej elektroniki czy raczej zuzytego akumulatora -
> po wyjeciu widze, ze na akumulatorze jest raptem 12,3 V (UPS twierdzi ze
> jest naladowany), przed tym jak go uzywalem (kolo 8 miesiecy) stal jakos
> conajmniej kolo roku nieuzywany calkiem.
>
> Czy ten model UPSa wymaga pozniej jakiejs kalibracji (wyglada toto w
> srodku tak prosto, ze nie spodziewalbym sie takiej koniecznosci)?

> [...]
mialem podobny problem, ale niestety okazalo sie ze to padniety
akumulator. Napiecie moze trzymac, ale moze juz nie ma pojemnosci. Ile
lat maja twoje akumulatory?

Jakos tak zgralo sie w czasie, ze wymienilem zasilacz w komputerze z 300
na 360 i cos jeszcze, wiec tez myslalem, ze to UPS, ale wiek
akumulatorow zrobil swoje. Swoja droga ciekawe, ze sama wymiana
zasilacza powodowala, ze UPS nie chcial prawidlowo funkcjonowac.

Mam EVERNET700, ta 700tka dobra jest maksymalnie do zestawu z zasilaczem
360W, bez monitora.

--
Best regards, Serdecznie pozdrawiam,
Pawel Piotr Czapski, SP5EPD, Singapore,