Re: Definitywne usuniecie danych z dysku?

Autor: mm <mm_at_mm.com>
Data: Thu 10 Aug 2006 - 22:19:02 MET DST

Z tego co wiem to standardowe programy do odzyskiwania danych nie odzyskają ich po
jednokrotnym zapisaniu kasowanych plików, bo do odzyskania potrzebne jest dojście
do takiego miejsca w dysku które podaje wartości analogowe sygnału dla 0 i 1 które
następnie przetwornik analogowo-cyfrowy zamieni na wartość liczbową do odczytania
i analizy przez program odzyskujący dane. Nie wiem czy dojście do tych danych jest
proste i wymaga prawdopodobnie posiadania dodatkowego urządzenia elektronicznego.
Jeśli nie masz pewności możesz skasować dysk 35 razy ale to dłużej potrwa.
Kasowanie wielokrotne jest konieczne, bo wartości cyfrowe 1 odpowiadają faktycznie
różnym wartościom analogowym jak 0,95 albo 0,92 itp które zależą od tego co było
wcześniej zapisane na dysku i odpowiedni program potrafi to odtworzyć. Jednokrotne
kasowanie jednego gigabajta dysku zajęło mi pół godziny programem eraser:
http://download.chip.pl/download_168796.html
Jeśli dysk nie jest duży, skasujesz go jednokrotnie przez jedną dobę.
Prawdopodobnie nikomu nie chciałoby się bawić w drogie odzyskiwanie danych z
takiego dysku jeśli nie ma pewności że te dane są cenne.