Re: tabela porownawcza cen wydruku;

Autor: adasiek <podolany_at_poczta.wp.pl>
Data: Wed 09 Aug 2006 - 21:56:53 MET DST

"Sander" <ROT13_fnaqre3@tnmrgn.cy_ROT13> wrote in
news:ebda78.3j8.9@Hobby.od.20.lat:

> Była chyba na CHIP'ie, ale nie jestem pewien.

hej!

znalazlem ranking drukarek laserowych mono - czy o tym myslales?
bo ja myslalem nie o tym; oni tam sobie jakos testuja (ogolnie mam
duze zastrzezenia do tych testow a szczegolnie do zbytniej wagi
tak nieistotnych kwestii jak opakowanie i intyicyjnosc instalacji,
ktore sa domyslnie brane pod uwage przy finalnej ocenie... ale nie
o tym mialem);

w drukarce laserowej jest tak, ze ma ona trzy istotne parametry:
1) planowana liczba kartek na miesiac;
2) deklarowana wydajnosc i cena tonera;
3) deklarowana wydajnosc i cena bebna;

jak wiadomo drukarka ma 2 lata gwarancji; trzeba zatem wybrac
taka drukarke, zeby w dwa lata wydrukowac tyle, ile sie da na
oryginalnym bebnie - potem koszt wymiany bebna i dodatkowy
serwis beda za drogie zeby to kupic;

w czasie eksploatacji bedzie sie dla mnie liczyl koszt druku
jednej kartki wedlug deklarowanego zuzycia tonera; np. dla
modelu Kyocera FS-1920 jest to okolo 2 groszy netto / A4@5%;
i to chyba najtaniej w drukarkach do ~3kPLN;

szukam tabeli, gdzie mialbym mniej wiecej podany wlasnie ten
parametr - czyli koszt tonera w przeliczeniu na deklarowana
liczbe stron; koszt bebna moge sobie pominac;

ALBO INACZEJ:

czy zna ktos jakis monochromatyczny laser, ktory bylby z
"nizszej polki" - czyli: mniej stron na minute (np. 12 a
nie 24), itepe - a co za tym idzie: cena z przedzialu
800PLN do 1500PLN a nie 2000PLN do 3000PLN (wszystko netto);
oczywiscie musi miec cene netto za A4 niska - np. 3 grosze;

dziekuje;
adas;