Avermedia Cardbus Plus - wolny dysk opóźnia dźwięk przy nagrywaniu

Autor: Darek Kotarba <dkotarba_at_gazeta.pl>
Data: Wed 09 Aug 2006 - 16:52:30 MET DST

Witam.

Mój sprzęt :
- laptop Fujitsu Siemens, Celeron M 1,5GHz, 768MB ram, HDD 4200obr/min
- Avermedia Cardbus Plus, nagrywam z bitratem 6000kb/s, najnowsze stery

Gdy oglądam i nie nagrywam, obraz i dźwięk idą razem.
Gdy nagrywam, to dźwięk jest co jakiś czas skokowo opóźniany. Raz
troszkę, a za chwilę znów troszkę, i na koniec nagrania robi się całkiem
sporo.

Podejrzewam, że przyczyną tego zachowania jest wolny twardy dysk.

Spróbowałem "przyśpieszyć" twardy dysk, czyli wydzieliłem na nim
partycję z rozmiarem klastra 64KB, tylko na nagrania.
Różnica jest zauważalna - opóźnień raczej nie ma, ale mam wrażenie, że
jest to "na styk" i wystarczy jakiś ruch w systemie, i pojawi się
opóźnienie.
Podczas nagrywania dźwięk się opóźnia, lecz podczas odtwarzania jest ok.

Czy istnieje jeszcze coś, nie inwestując w szybszy HDD (bo już lepiej
kupić stacjonarny magnetowid DVD z HDD), co możnaby zrobić, aby
przyśpieszyć zapis na nim ? Może sterownik ma być jednak starszy ? Może
  nowsza wersja sterownika do "czegoś" na płycie głównej ?

A może jakiś sposób na "skupienie" systemu tylko na tym programie, aby
nic innego nie obsługiwał ? Nic nie odczytywał, nic nie zapisywał, tylko
ten jeden program.

I dziękuję za poświęcenie czasu na przeczytanie tego listu.

Darek Kotarba