Re: 2 x Double Side DDR nie dziala w Asusie;

Autor: maX <aver_at__out_of_spam_interia.pl>
Data: Wed 09 Aug 2006 - 14:41:19 MET DST

Użytkownik "Q" <no@spam.pl> napisał w wiadomości
news:ebcd2k$lrv$1@nemesis.news.tpi.pl...
> mam plyte Asus K8N4-E Deluxe
> + 2 x 512MB DDR400 GoodRam GR400D64L3/512 (Double Side);
>
> kazda z tych 2 pamieci przechodzi pozytywnie memtest
> w kadym z 3 slotow na DDRy,
> ale kiedy wloze obie pamieci (w dowolnej kombinacji),
> to memtest _zawsze_ pokazuje mi bledy (po 9 minutach);

Ale czy komputer działa stabilnie ? Czy Goldmemory (IMHO lepszy od Memtesta)
też zgłasza błędy ?
Spowolnij parametry pracy pamięci w biosie. Zacznij od nawolniejszego
wariantu (133MHz,3-4-4-8) i kolejno podciągaj aż znajdziesz najlepsze
ustawienie dla którego jeszcze nie ma błędów. Czy komp podkręcony ?
Wstaw najnowszy bios.
Oczywiście nie czekaj całych 9 minut, tylko wybierz (w setupie Memtesta) od
razu ten test w którym ci się wiesza w 9 minucie.

> czy mam uszkodzona plyte?

a 99.9% nie

> czy ta pamiec jest walnieta?

Skoro pojedynczo działa to nie

> czy plyta nie dziala z tym typem pamieci?

Działa tylko trzeba ją odpowednio ustawić w biosie. Pamięci wstaw w sloty nr
1,2

> /dzisiaj sprawdze z innymi pamieciami - 2 x 512MB DDR400 Single Side;
> na plyte mam jeszcze tydzien gwarancji;

Na innej parze może działać dobrze już na nominalnych parametrach. Róznie
bywa.