HDD samsung z NCQ - czemu nie dziala NCQ?

Autor: g!b <gibeekNOSPAM_at_o2.pl>
Data: Tue 08 Aug 2006 - 14:07:47 MET DST

Witam,
mam od niedawna dysk samsunga sATA II z NCQ, ale zastanawia mnie dlaczego
ta funkcja nie jest aktywna.
menadzer urzadzen - wlasciwosci NVIDIA MPC51 Serial ATA Controller
pokazuje, że opcja Enable command queuing wogole nie jest dostepna (brak
mozliwosci zaznaczenia tego ptaszka).
System winxp sp2 ze wszystkimi aktualizacjami.
Jesli macie jakies pomysly, co zrobic aby NCQ dzialalo, to bede wdzieczny.

Mam tez drugi maly problem zwiazany z dyskiem. Mianowicie chodzi mi o
partycje. popełniłem mały błąd podczas dzielenia dysku na partycje i
chciałbym to jakoś odwrocic bez ponownego formatowania oraz instalacji
systemu.
Dysk podzieliłem na 3 partycje
1. partycja C, na ktorej jest windows jest oznaczona jako "zdrowy
(rozruch)
2. partycja D, jest OK
3. partycja E, jest oznaczona jako system, mimo ze nie ma na niej zadnego
systemu.

Przez to ze na partycji E widnieje system, nie moge nawet zmienic litery
dysku. Pytanie moje brzmi: Jak zmienic to zeby ten system byl widziany
tylko na partycji C , tak, zebym mogl zmienic litere dysku z E np D

z gory dziekuje za odpowiedzi

=  gibeek[małpa]o2[kropa]pl  =
=  GG     #1686398           =