Re: Drugi 1GB do laptopa

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Tue 08 Aug 2006 - 10:32:53 MET DST

ALIEN74 napisał(a):
> 1.Internet/LAN
> -otwarty Firefox z kilkoma zakładkami i ciągle przeglądany plus

Firefox wymaga sporo pamięci, ale bez przesady -- na
512 MiB działa lepiej niż dobrze.

> Thunderbird, a poza tym nonstop Skype, GG i oczywiście jakiś firewall

Thunderbird jak wyżej. Skype nie wiem, nie używam, ale
chyba bardziej potrzebuje CPU niż RAMu. Nowe GG jest
do niczego, ale też chyba nie ma *aż* tak wielkich wymagań,
by przyspieszyć przy 1 GiB RAMu.

> 2.Multimedia, czyli;
> -muzyczka w tle z Winampa lub jakieś radio internetowe,

Malutkie obciążenie RAMu.

> -filmy divix, DVD itp, bądz TV z tunera- czasem sobie cośtam zgrywam.

Małe obciążenie RAMu, poza tym zazwyczaj jak leci to
się nic innego nie robi i system pamięci wirtualnej
może wywalić niepotrzebne chwilowo dane do swapa.

> 3.No i ostatecznie czasem równolegle jeszcze troche dokumentów w moim
> przypadku w OpenOffice.

Ten jest pamięciożerny, ale na 512 MiB działa ok.

> to dołożenie drugiego GB ram-u jakiś efekt może przynieść?

*Jakiś* tak, ale nie oczekiwałbym cudów. Używam równolegle
komputerów z 512 MiB i 1024 MiB w podobnych zastosowaniach.
Praktycznie nie widzę różnicy między tymi konfiguracjami
dopóki nie odpalę np. dużej maszyny wirtualnej VMWare.

> I to nawet mieszając dwie kości po 1GB różnych dostawców? np. Kingston i
> Samsung zakładając, że będą miały takie same parametry tech.?

Pomieszanie nie wpłynie tak bardzo na wydajność, jak
raczej na stabilność.

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |