notebook HP nx9420 i jego wentylator

Autor: Arek B. <arek75_at_onet.pl>
Data: Mon 07 Aug 2006 - 12:22:25 MET DST

Witam.

Od kilkunastu tygodni jestem posiadaczem notka nx9420 i niepokoi mnie
jego stale kręcący się i głośny wentylator. W biosie jest opcja
uaktywniająca chłodzenie na stałe ale jest wyłączona i rzeczywiście
wentylator się nie kręci, ale tylko na początku ładowania systemu.
Programami monitorującymi doszedłem do temperatur podzespołów. Jedna z
nich nigdy nie spada poniżej 55st.C. Po próbach obciążeniowych
doszedłem, że to temp. procesora graficznego (X1600). Bardzo łatwo go
doprowadzić w kilkadziesiąt sekund do 70st. a wentylator gwiżdże jak
odkurzacz. Co ciekawsze po skończeniu obciążania grafiki temp. nie spada
przez kilka godzin.
Proszę o potwierdzenie czy to normalne w tym modelu, albo pokrewnych z
tą grafiką. Jeśli nie, to czeka mnie walka z jakimś partnerem serwisowym
HP :(

pozdrawiam.