Zrzut pamięci i restart przy korzystaniu z netu

Autor: sokolek <sokolek-1978_at_tlen.pl>
Data: Mon 07 Aug 2006 - 11:57:06 MET DST

Witam!

Konfiguracja: Asus A7N8X-E Deluxe, Athlon, 512 RAM, modem Thomson
SpeedTouch, Neo 640 skonfigurowane jako połączenie (bez softu z TP).
Do końca wszystko działało OK. Na początku pojawił się problem z
prędkością pobierania z netu (strasznie długie otwieranie się
stron itp), długie timingi przy ping-u - przekroczone czasy
oczekiwania, nieosiągalne hosty itd. Wszystkimi dostępnymi i znanymi
mi sposobami nie znalazłem żadnych trojanów, robali, wirusów i
innych syfów. Co mnie zaciekawiło to to że w statystykach (tych
pojawiających się po najechaniu na ikonkę połączenia przy zegarze)
ilość danych wysyłanych była 4-6 krotnioe wyższa niż pobieranch
(otwierając tylko np stronę Onetu miałem powiedzmy ok. 1MB pobranych
i ok. 6 MB wysłanych - czego i dokąd nie wiem). W tle nic nie
działało (przejrzałem listę aplikacji i procesów), netstat -a też
nic nie wykazał (oprócz połączenia z http na porcie 80).
Pokonfigurowałem wszystko od początku (net, nowy plik hosts,
skasowałem drogi stałe, arp itp) i zaczęło działać z normalną
prędkością (strony otwierają się momentalnie, transfery sprawdzone
przez numion.com też ok) Mniej więcej równocześnie z w/w problemem
pojawił się i drugi, z którym nie mogę sobie poradzić. Chodzi o
zrzutu pamięci (niebieski ekran - nie BSOD) i restart kompa przy
korzystaniu z netu. Jesli połącznie z netem nie jest aktywne wszystko
jest ok, ale przy przeglądaniu stron, będąc on-line następuje
nagły zrzut pamięci i restart kompa. Obserwowałem, czy przypadkiem
przed tym nie poajawiają się jakieś nowe procesy, ale nic teakiego
nie zaobserwowałem. Zjawisko zrzutu nie ma tez jakiejś konkretnej
reguły - czasem następuje od razu po uruchomieniu IE, czasem po 5
min, po godzinie, bardzo rzadko wcale. Próbowałem różnych rzeczy i
nie wiem co może być przyczyną. Pousuwałem i od nowa
skonfigurowałem połączenie z internetem, usunąłem i na nowo
zainstalowałem stery do modemu, zmieniałem gniazdo USB. Co to moze
być? (uszkodzony modem, coś z softem, hardwerem) Gdzie szukać
przyczyny? - nie bardzo uśmiecha mi się ponowna instalacja windy i
kupy innego softu.

Pzdr,
Sokołek