Re: P2 400 MHz vs. Duron 700 MHz

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Fri 04 Aug 2006 - 18:22:19 MET DST

mpx napisał(a):

> Jeżeli interesują cię eksperymenty sprzętowe z linuxem - np.
> uruchomienie XGL-a, tworzenie macierzy mdadmem, podłączanie peryferiów
> typu karta video - to tyko na nowym, wydajnym sprzęcie.

Nie do końca takie eksperymenty mam na myśli. Kartę satelitarną mam u
siebie w komputerze z Windowsem i nie widze logicznego powodu, dla
którego miałbym ją przekładać do sprzętu z Linuksem.
Jeśli już chodzi o, jak to nazwałeś "eksperymenty sprzętowe" to będą one
dotyczyły *starego* skanera na LPT, który na XP niestety już nie ma
szans działać (producent odpuścił sobie support lata temu...), kartę
sieciową 100 Mbps, może jakąś starą nagrywarkę CD-RW i kto wie, jakiś
kontroler SCSI z tanim streamerem. :) A więc nie ma mowy o jakimś nowym
sprzęcie, który sam z siebie wymaga zasobów sprzętowych.
Przez eksperymenty miałem na myśli raczej poznanie samej filozofii
obsługi tego systemu, konfiguracji, sieci itp. No i chciałbym, żeby do
takich podstawowych zadań jak przeglądanie www, pisanie maili, rozmowy
przez komunikatory, przeglądanie otoczenia sieciowego i korzystanie z
sieci lokalnej, mp3, epizodycznie (i raczej eksperymentalnie, nie
użytkowo) DivX, nie mówiąc o samym działaniu pod systemem nadawał się
bez ciągłego mulenia. Tylko tyle... A więc biorąc pod uwagę to co
napisałem - nada się? ;P

> Jeżeli natomiast celem jest np. programowanie w linuxie to nie potrzeba
> osobnego sprzętu, lepiej mieć 1 duży i uruchamiać linuxa pod VMWare
> Server (produkt darmowy).

Nie chodzi o programowanie, a poza tym jakoś nie przemawiają do mnie
wszelkie maszyny wirtualne, jak również stawianie dwóch systemów
operacyjnych na jednym komputerze.

# /George Orwell - Rok 1984/