Re: Czy DVD+R jest "lepsza" DVD-R ?

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Fri 04 Aug 2006 - 10:52:03 MET DST

Q napisał(a):

> wyczytalem, ze standard zapisu DVD-R jest bardziej kompatybilny
> z urzadzeniami niz DVD+R;
> /bo DVD-R byl pierwszy i przez to wiecej urzadzen go obsluguje;

Nie do końca. "Plusy" jako standard nie zostały jeszcze zaakceptowane
przez DVD Forum, mimo tego cieszą się taką popularnością, że na dziś
dzień praktycznie nie znajdziesz sprzętu, który by ich nie obsługiwał.
Niektóre stare stacjonarne odtwarzacze DVD miały z nimi problem, ale na
to zazwyczaj jest lekarstwo w postaci zmiany booktype z DVD+R na DVD-ROM.

> jesli DVD-R jest starszym standartem niz DVD+R (a jest :),
> to czy jest przez to "gorszy"?

Słyszałem, że "plusy" mają nieco lepszy system korekcji błędów. "Minus"
jako taki nie jest gorszym standardem, tutaj chodzi o coś innego - spora
część nagrywarek zwyczajnie oferuje lepszą jakość zapisu dla DVD+R,
chociaż to też nie jest regułą.

> /czy np. plyta DVD+R wiecej lat bedzie trzymac dane niz DVD-R?

Bezpośrednio nie. Pośrednio... Hmm... Jeśli ilość błędów przekłada się
na bezpieczeństwo danych, a konkretna nagrywarka nagrywa lepiej (czytaj:
z mniejszą ilością błędów) plusy od minusów...

# /George Orwell - Rok 1984/