Re: P2 400 MHz vs. Duron 700 MHz

Autor: Marcin G <.>
Data: Thu 03 Aug 2006 - 20:55:05 MET DST

Użytkownik "Atlantis" <marekw1986NOSPAM@wp.pl> napisał w wiadomości
news:easmgh$14o$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Pytanie może nieco dziwne, ale zastanawia mnie ta kwestia.
> Chyba nie ma sensu pytać, który jest lepszy, bo jednak mimo wszystko
> wygra ten Duron, ale chciałbym wiedzieć jak wielka jest różnica, jeśli
> mamy do czynienia z systemem z Pentium 2 około 400 - 450 MHz,
> postawionym na dobrej płycie głównej (jakiś BX) oraz na Duronie 700 MHz
> na płycie z układem typu VIA. Zakładamy, że podobny dysk, tyle samo
> pamięci, karta graficzna i cała reszta. Czy różnica w zastosowaniach
> desktop (albo serwer) będzie bardzo wyraźna? W końcu P2 to swego czasu
> [...]

anowie ale o czym w ogóle mowa, porównujemy 2 generacje procesorów.
Moglibyśmy raczej porównywać Durona 750 i PIII np. 550 ale nie P2. Duron
będzie znacznie szybszy od P2. Mam obecnie 2 stare kompy: P2 400 i 192 MB
RAM i Durona 750 i 192 MB RAM. Na tym Duronie całkiem komfortowo pracuje się
w Win XP nie wyłączając nawet efektów wizualnych (oczywiście bez ogromnej
liczby niepotrzebnego softu co zawala RAM tuż po starcie). Tak pracowałem
ponad rok - MP3, DivX, Gry, Interenet, biuro. Praca na P2 w Win XP jest już
niestety uciążliwa. Napwno ktoś zauważy że 400 to nie 450 a 700 to nie 750
ale przynajmniej jeśli chodzi o Durona dodatkowe 50 Mhz nie zmienia zbytnio
sytuacji. Dodatkowo za Duronem przemawia OC - mój chodzi cały czas na 900
Mhz.

pozdr
Marcin