Re: LCD, 20 cali, wide - pomysły?

Autor: kermeet <vrplus_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 03 Aug 2006 - 11:19:12 MET DST

Adam 'Adak' Kępiński napisał(a):
> Witam.
>
> Stoje przed kupnem monitora takiego jak temacie.
>
> Zasadniczo jedyne pytanie jakie pozostaje to: jaka firma?
>
> Ogladalem dzis NEC'a wlasnie wide 20 cali, z tym lsniacym ekranem
> (20WGX2).
> Fajny.

Polecam. Miałem okazję testować różne modele monitorów NEC-a i jeśli
chodzi o jakość obrazu to w tej klasie bije inne na głowę. Ten monitor
ma zamontowaną matrycę S-IPS, dlatego tak ładnie świeci. Porównaj sobie
(czytaj: postaw dwa różne obok siebie, podłączone najlepiej do jednego
komputera i wyświetlające to samo i tak samo wyregulowane) z
jakimkolwiek innym, podobnym cenowo monitorem. Te matryce są montowane u
NEC-a tylko w monitorach profesjonalnych (od serii FX). Do zalet tych
matryc, oprócz kolorów należy dodać jeszcze kąty widzenia. Ten monitor
ma kąty praktycznie po 180stopni! Sprawdzone.

> Tylko ta szyba straasznie swieci i nie wiem jak wyglada korzystanie z tego
> na dluzsza mete.

To nie jest żadna szyba! Ta matryca jest po prostu błyszcząca. Jak
wygląda korzystanie z niej? Tak, jak z monitora CRT. W dzień w mocno
nasłonecznionym pokoju można mieć odbłyski na matrycy, natomiast
wieczorem.... :):) - bajka. Monitor ma wbudowanych parę fajnych bajerów,
np. definiowane tryby pracy (gaming, movies, text i jeszcze kilka
innych), zmieniających kontrast i jasność, przestawiane bardzo łatwo za
pomocą jednego guzika. To bardzo pomaga w radzeniu sobie z odbłyskami w
jasnym pomieszczeniu. Można regulować jasność diody "power", żeby nie
przeszkadzała wieczorem np. przy oglądaniu filmu.

Moje wrażenia z testowania jak najbardziej pozytywne - jedyny minus, to
brak możliwości obrotu ekranu o 90stopni i regulacji wysokości.

Moim zdaniem ten model jest wart swojej ceny - POLECAM :)

Pozdrowienia, Marcin