Przeniesione dane = uszkodzone dane!

Autor: SeBoL <sebol-86_at_[cut-it>
Data: Wed 02 Aug 2006 - 21:55:09 MET DST

Witam!
Przechodząc od razu do rzeczy.... Dziś, gdy przenosiłem pomiędzy dyskami
fizycznymi dane typu filmy czy archiwa zauważyłem, że po przeniesieniu na
drugi dysk dane te zostały uszkodzone (błędne CRC w archiwach, uszkodzone
klatki w filmach i brak możliwości ich przewijania). Robiłem różne
kombinacje pomiedzy trzema różnymi dyskami, przerzucałem dane z jednego na
drugi by sprawdzić czy moze któryś uszkodzony czy coś jednak ciężko
jednoznacznie stwierdzić czy tak jest bo wychodziłoby na to, że niby
wszystkie dyski są uszkodzone, jednak jeśli już mam jakieś dane na którymś z
dysków to jest z nimi OK, dopiero po przeniesieniu się uszkadzają :-|
Dziśdopiero zauważyłem taki problem, wczoraj jeszcze wszystko było ok. Aha,
dodam jeszcze, że już wczoraj wieczorem któryś z dysków chyba świrował bo co
ok. 30 sekund system zawieszał się na 2-3 sekundy i dalej można było
pracować, pogrzebałem troche w kablach od dysków, podociskałem je i pod tym
względem jest już dobrze, tylko irytuje mnie strasznie to przenoszenie
danych po czym sieuszkadzają co nie napawa mnie radością ;-( Dodam jeszcze
tylko tyle, ze 2x SATA (w tym jedna nówka) i 1x ATA100. Chyba sie troszke
rozpisałem i przepraszam z góry za powstałe błędy, poprostu ich nie widzę
bo pracuję na TV przez TVouta (monitor sięspalił) a obraz jest nieźle rozymy
i tekst
mi się zlewa ;-D Jeśli ktoś ma jakieś sugestie, porady odnośnie tych
uszkodzonych
danych, dysków to będę bardzo wdzięczny!

Pozdrawiam!