Re: Jaki zasilacz

Autor: Szymon Wróblewski <smiecii_at_pocSPAMMzta.onet.pl>
Data: Wed 02 Aug 2006 - 21:28:29 MET DST

> Nie taki znów low-end.
Ostatecznie może być :))

> to nie to, co kiedyś, ale mimo to cały zestaw razem z
> grafiką będzie miał całkiem wyraźne zapotrzebowanie na
> prąd. A Codegeny, Feele czy inne zasilacze powszechne
> w segmencie poniżej 80 zł nadają się raczej do Celerona
> 500 MHz czy Durona 700 MHz, a nie do procesora tej klasy.
        Nie rozmawiamy tutaj o Codegenach LC i tym podobnych, których cena jest
na poziomie 20zł (i taniej), a jakość chyba jeszcze niższa. Mówimy o
zasilaczach w cenie ok 100zł, w poprzednim poscie podałem dość
przykładów, ze za tyle pieniędzy można kupić porządny zasilacz. Oprócz
tego przyjrzyj się temu: http://www.anandtech.com/printarticle.aspx?i=2299
Naprawdę wymagające konfiguracje, a zapotrzebowanie na energie na
poziomie 200W i mniej w stresie (ok 100W w idle). Komputer Marka jest
sporo poniżej ("the impact on power consumption is almost exclusively
due to the video card"), jeśli zechce zrobić większy upgrade 350 watowy
markowy zasilacz za 100zł wystarczy mu, aż któregoś dnia wszystko wyrzuci :)

> I nie chodzi tu nawet o samą moc, ale zabezpieczenia,
> stabilność i możliwość zwiększenia obciążenia w przyszłości
> (zasilacze starczają w sumie na najdłużej spośród elementów
> składowych komputerów).
Przykłady konstrukcji, które podałem nie mają się co wstydzić w tej
istotnej kwestii.

> Bez sensu jest kupowanie nowego, szybszego sprzętu przy
> ograniczonym budżecie, bo można się wpakować w niską
> jakość i musieć potem dopłacać jeszcze więcej.
Ta zasada jest uniwersalna, za wyjatkiem "naszego" przypadku :) - nie
pasuje tu po prostu.

--
Pozdrawiam
Simon